Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Kolejne zamówienie z Niemiec na elektrobusy polskiego producenta

Położone w Hesji 140-tysięczne miasto Offenbach zamówiło 29 elektrycznych Solarisów

Położone w Hesji 140-tysięczne miasto Offenbach zamówiło 20 dwunastometrowych Solarisów Urbino 12 electric oraz 9 osiemnastometrowych, przegubowych Solarisów Urbino 18. Wszystkie zamówione pojazdy dotrą do klienta w październiku 2021 roku. Jeszcze w tym rok natomiast tamtejszy przewoźnik, Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB), otrzyma 7 elektrycznych Urbino electric zamówionych w 2019 roku. Po realizacji obu kontraktów niemal połowa floty OVB składać się będzie z bezemisyjnych Solarisów.

– Bardzo cieszę się z ponownego wyboru przez Offenbacher Verkehrs-Betriebe naszej elektrycznej oferty. Wspaniale jest być częścią tak ważnej dla mieszkańców i miasta transformacji. Offenbach zmierza bardzo szybko w kierunku całkowicie bezemisyjnego transportu publicznego. Solaris chce wspierać tę zmianę – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solarisa.

OVB zdecydował się na najnowszej generacji baterie Solaris High Energy+ osiągając dla dwunasto- i osiemnastometrowych autobusów odpowiednio pojemność 316 i 474 kWh. Zmagazynowana energia napędzać będzie dwa silniki elektryczne zamontowane przy piastach kół o mocy 125 kW każdy. Jej uzupełnianie odbywać się będzie za pomocą pantografu umieszczonego na dachu pojazdów (szybkie ładowanie w ciągu dnia) oraz w nocy na terenie zajezdni. Komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.

Zamawiając autobusy, przewoźnik z Offenbach postawił na nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Jeden z nich pozwala kierowcy dostrzec więcej dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz pojazdu. Wykrywają one pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w martwym polu pojazdu, co jest szczególnie istotne przy manewrach skrętu. Inny z kolei został zaprojektowany w celu emisji akustycznych sygnałów ostrzegających pieszych przed nadjeżdżającym pojazdem elektrycznym wyposażonym w bardzo cichy napęd.

Urbino 12 oferuje 33 miejsca siedzące, w tym 12 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, co ułatwia podróżowanie osobom z ograniczeniami ruchowymi. Z kolei w Urbino 18 to odpowiednio 45 i 20 miejsc. Dla dodatkowej wygody przewoźnik zaoferował swoim pasażerom 14 (Urbino 12) i 18 (Urbino 18) podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych, dodatkowe gniazdo będzie miał do dyspozycji również kierowca.

Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. Solaris dostarczył lub zakontraktował u swoich niemieckich klientów już przeszło 230 elektrobusów.

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...