Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Kolejne zamówienie z Niemiec na elektrobusy polskiego producenta

Położone w Hesji 140-tysięczne miasto Offenbach zamówiło 29 elektrycznych Solarisów

Położone w Hesji 140-tysięczne miasto Offenbach zamówiło 20 dwunastometrowych Solarisów Urbino 12 electric oraz 9 osiemnastometrowych, przegubowych Solarisów Urbino 18. Wszystkie zamówione pojazdy dotrą do klienta w październiku 2021 roku. Jeszcze w tym rok natomiast tamtejszy przewoźnik, Offenbacher Verkehrs-Betriebe (OVB), otrzyma 7 elektrycznych Urbino electric zamówionych w 2019 roku. Po realizacji obu kontraktów niemal połowa floty OVB składać się będzie z bezemisyjnych Solarisów.

– Bardzo cieszę się z ponownego wyboru przez Offenbacher Verkehrs-Betriebe naszej elektrycznej oferty. Wspaniale jest być częścią tak ważnej dla mieszkańców i miasta transformacji. Offenbach zmierza bardzo szybko w kierunku całkowicie bezemisyjnego transportu publicznego. Solaris chce wspierać tę zmianę – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solarisa.

OVB zdecydował się na najnowszej generacji baterie Solaris High Energy+ osiągając dla dwunasto- i osiemnastometrowych autobusów odpowiednio pojemność 316 i 474 kWh. Zmagazynowana energia napędzać będzie dwa silniki elektryczne zamontowane przy piastach kół o mocy 125 kW każdy. Jej uzupełnianie odbywać się będzie za pomocą pantografu umieszczonego na dachu pojazdów (szybkie ładowanie w ciągu dnia) oraz w nocy na terenie zajezdni. Komfort klimatyczny w autobusach zapewni efektywna i ekologiczna klimatyzacja z pompą ciepła, która do uzyskania odpowiedniej temperatury w pojeździe wykorzystuje ciepło pochodzące z zewnątrz.

Zamawiając autobusy, przewoźnik z Offenbach postawił na nowoczesne systemy wsparcia kierowcy. Jeden z nich pozwala kierowcy dostrzec więcej dzięki kamerom umieszczonym na zewnątrz pojazdu. Wykrywają one pieszych oraz rowerzystów, znajdujących się w martwym polu pojazdu, co jest szczególnie istotne przy manewrach skrętu. Inny z kolei został zaprojektowany w celu emisji akustycznych sygnałów ostrzegających pieszych przed nadjeżdżającym pojazdem elektrycznym wyposażonym w bardzo cichy napęd.

Urbino 12 oferuje 33 miejsca siedzące, w tym 12 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi, co ułatwia podróżowanie osobom z ograniczeniami ruchowymi. Z kolei w Urbino 18 to odpowiednio 45 i 20 miejsc. Dla dodatkowej wygody przewoźnik zaoferował swoim pasażerom 14 (Urbino 12) i 18 (Urbino 18) podwójnych gniazd USB do ładowania urządzeń mobilnych, dodatkowe gniazdo będzie miał do dyspozycji również kierowca.

Niemiecki rynek autobusów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a bateryjne Urbino jeżdżą po drogach w Niemczech od 2013 roku. Solaris dostarczył lub zakontraktował u swoich niemieckich klientów już przeszło 230 elektrobusów.

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Urokliwe Warmia i Mazury zyskały kolejny istotny punkt na mapie regionu. Elektromobilność zyskała w tym miejscu kolejnego, silnego sojusznika w postaci nowych stacji ładowania...

Aktualności

Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie

Aktualności

Przedstawiamy pierwszego, całkowicie elektrycznego SUV-a marki Jaguar.