Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Do 60 km w trybie elektrycznym – nadchodzi nowa OCTAVIA

Nowa ŠKODA OCTAVIA  dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów.

Nowa ŠKODA OCTAVIA  dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów. Poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi bestseller ŠKODY jest drugim autem tej marki oferowanym w wersji hybrydowej typu plug-in oraz pierwszym z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. Co więcej, po raz pierwszy z silnikiem elektrycznym dostępna jest usportowiona OCTAVIA RS iV.

Nowa OCTAVIA jest drugim modelem, po flagowej ŠKODZIE SUPERB, dostępnym z hybrydowym napędem typu plug-in – i to w dwóch wariantach mocy. W najmocniejszym wariancie usportowionej RS iV, silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) i silnik elektryczny 85 kW zapewniają łączną moc 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. OCTAVIA iV natomiast, w wersji wyposażenia Ambition i Style, dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz momentem obrotowym 350 Nm. Sześciobiegowa skrzynia DSG obsługiwana elektronicznie w technologii shift-by-wire zapewnia płynność i dynamikę jazdy. 

Do 60 km w trybie elektrycznym

Oba warianty ŠKODY OCTAVIA iV, oprócz tradycyjnego akumulatora rozruchowego 12 V umieszczonego w bagażniku, są wyposażone w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu samochody mogą przejechać do 60 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Średnia emisja CO2 wynosi zaledwie około 30 g/km. Oznacza to, że model ten już teraz spełnia wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. 
 
Akumulator hybrydowych wariantów ŠKODY OCTAVIA iV typu plug-in można w wygodny sposób ładować w domu, używając konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego 230 V lub ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Samochodowe gniazdo ładowania jest ukryte pod klapką z przodu auta po stronie kierowcy, która otwiera się po naciśnięciu przycisku w panelu drzwi. 

Premiera technologii miękkiej hybrydy 

W modelach OCTAVIA iV e-TEC, ŠKODA będzie ponadto po raz pierwszy wykorzystywała technologię miękkiej hybrydy. Przy wyposażeniu w 7-biegową skrzynię DSG, zarówno trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM), jak i czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) wykorzystują rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz akumulator litowo-jonowy dostarczający prąd o napięciu 48 V. Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajduje się pod przednim siedzeniem pasażera i jest ładowany wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika energię o mocy nawet do 50 Nm, umożliwiając ŠKODZIE OCTAVIA iV e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku. Technologia miękkiej hybrydy powoduje też, że włączanie i wyłączanie silnika jest szybsze, łagodniejsze i generuje mniej drgań. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa o 0,4 l na 100 km, ograniczając tym samym emisję CO2.
 
OCTAVIA z technologią miękkiej hybrydy jest łatwo rozpoznawalna dzięki emblematowi e-TEC umieszczonemu na pokrywie bagażnika. 

 

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Pierwszy na świecie elektryczny rajdowy puchar jednej marki

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

W pierwszej połowie roku 2020, Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 17 641 sztuk modelu e-tron.

Aktualności

Najnowsze badanie przeprowadzone na polskich respondentach przez zespół analityczny InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen dowodzi, że rozwój rynku fotowoltaicznego może pozytywnie wpłynąć...