Połącz się z nami

Cześć, wpisz to czego szukasz

Aktualności

Do 60 km w trybie elektrycznym – nadchodzi nowa OCTAVIA

Nowa ŠKODA OCTAVIA  dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów.

Nowa ŠKODA OCTAVIA  dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów. Poza udoskonalonymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi bestseller ŠKODY jest drugim autem tej marki oferowanym w wersji hybrydowej typu plug-in oraz pierwszym z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. Co więcej, po raz pierwszy z silnikiem elektrycznym dostępna jest usportowiona OCTAVIA RS iV.

Nowa OCTAVIA jest drugim modelem, po flagowej ŠKODZIE SUPERB, dostępnym z hybrydowym napędem typu plug-in – i to w dwóch wariantach mocy. W najmocniejszym wariancie usportowionej RS iV, silnik benzynowy 1.4 TSI 110 kW (150 KM) i silnik elektryczny 85 kW zapewniają łączną moc 180 kW (245 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. OCTAVIA iV natomiast, w wersji wyposażenia Ambition i Style, dysponuje łączną mocą 150 kW (204 KM) oraz momentem obrotowym 350 Nm. Sześciobiegowa skrzynia DSG obsługiwana elektronicznie w technologii shift-by-wire zapewnia płynność i dynamikę jazdy. 

Do 60 km w trybie elektrycznym

Oba warianty ŠKODY OCTAVIA iV, oprócz tradycyjnego akumulatora rozruchowego 12 V umieszczonego w bagażniku, są wyposażone w wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe o pojemności 37 Ah (13 kWh). Dzięki temu samochody mogą przejechać do 60 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej. Średnia emisja CO2 wynosi zaledwie około 30 g/km. Oznacza to, że model ten już teraz spełnia wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. 
 
Akumulator hybrydowych wariantów ŠKODY OCTAVIA iV typu plug-in można w wygodny sposób ładować w domu, używając konwencjonalnego domowego gniazdka elektrycznego 230 V lub ładowarki ściennej o mocy do 11 kW. Samochodowe gniazdo ładowania jest ukryte pod klapką z przodu auta po stronie kierowcy, która otwiera się po naciśnięciu przycisku w panelu drzwi. 

Premiera technologii miękkiej hybrydy 

W modelach OCTAVIA iV e-TEC, ŠKODA będzie ponadto po raz pierwszy wykorzystywała technologię miękkiej hybrydy. Przy wyposażeniu w 7-biegową skrzynię DSG, zarówno trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM), jak i czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) wykorzystują rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz akumulator litowo-jonowy dostarczający prąd o napięciu 48 V. Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajduje się pod przednim siedzeniem pasażera i jest ładowany wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego.

Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika energię o mocy nawet do 50 Nm, umożliwiając ŠKODZIE OCTAVIA iV e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku. Technologia miękkiej hybrydy powoduje też, że włączanie i wyłączanie silnika jest szybsze, łagodniejsze i generuje mniej drgań. Pozwala to zmniejszyć zużycie paliwa o 0,4 l na 100 km, ograniczając tym samym emisję CO2.
 
OCTAVIA z technologią miękkiej hybrydy jest łatwo rozpoznawalna dzięki emblematowi e-TEC umieszczonemu na pokrywie bagażnika. 

 

Kliknij aby skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama

Może Cię również zainteresować

Aktualności

Po wielu miesiącach zapowiedzi spółka ElectroMobility Poland ujawniła prototypy polskich samochodów elektrycznych

Aktualności

Urokliwe Warmia i Mazury zyskały kolejny istotny punkt na mapie regionu. Elektromobilność zyskała w tym miejscu kolejnego, silnego sojusznika w postaci nowych stacji ładowania...

Aktualności

Za pośrednictwem aplikacji Volkswagena „We Charge”, klienci będą mogli w przyszłości korzystać z ponad 100.000 punktów ładowania w Europie

Aktualności

Przedstawiamy pierwszego, całkowicie elektrycznego SUV-a marki Jaguar.